Via de States naar Costa Rica - Reisverslag uit San Josecito, Costa Rica van Ilona - WaarBenJij.nu Via de States naar Costa Rica - Reisverslag uit San Josecito, Costa Rica van Ilona - WaarBenJij.nu

Via de States naar Costa Rica

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

18 Februari 2011 | Costa Rica, San Josecito

Hallo allemaal!

Afgelopen maandag heb ik op Schiphol afscheid genomen van mn ouders, zusje en Nederland, waarna ik naar New York ben gevlogen! De vlucht en het vervoer vanaf de luchthaven gingen gelukkig erg soepeltjes, waardoor ik al aan het einde van de middag bij m´n hostel in de buurt van Times Square aankwam. Deze avond meteen al een kijkje genomen op Times Square. De dag erna een beetje van hot naar her gerend in uptown en midtown, hier o.a. Fort Tyron Park bezocht (een park in noord Manhattan met een leuk ´kasteeltje´) en de bekende trekpleisters zoals Times Square, Central Park, 5th avenue etc. Wat helaas wel jammer is, is dat het hier goed te merken is dat het nog winter is. Het is namelijk echt IJSkoud! Zodat ik af en toe bij de Starbucks (heel vervelend) met warme choco moest opwarmen. De parken bestaan op dit moment ook vooral uit bomen zonder blaadjes, dor gras en hoopjes sneeuw/ijs, maar zelfs met dit aanzicht was het zeker de moeite waard!
Woensdag alweer m´n laatste dag in NY, dus vandaag naar de highlights van Lower Manhattan geweest. Zo heb ik een wandeling over de Brooklyn Bridge gemaakt, Staten Island ferry langs het vrijheidsbeeld genomen en over Wallstreet gewandeld. En heerlijk met het zonnetje op m´n gezicht langs de oever van de Hudson gewandeld! Natuurlijk ook een kijkje genomen bij Ground Zero, maar behalve dat het een bouwput vond ik er niet heel veel boeiends te zien. Wat ik wel indrukwekkend vond was dat de namen van brandweerlieden die waren omgekomen bij 9/11 op de zijkant van hun brandweerwagen waren geschreven. En de tentoonstelling over de vrijwilligers/reddingswerkers van 9/11 in St. Paul´s Chapel. Vandaag ook nog geprobeerd een kaartje voor Mamma Mia op Broadway te bemachtigen, maar voor een normale prijs wilde dit helaas niet meer lukken..
Ook al ben ik maar 2 dagen in NYC geweest en is het niet ´mijn stad´, het was zeker wel de moeite waard. Met Amerikanen die ongeinteresseerd ´Hooow are you?´ vragen heb ik gelukkig geen kennis gemaakt, maar wat me wel opviel is dat New Yorkers erg behulpzaam zijn (verbazingwekkend!). Zonder dat je ook maar iets hoeft te vragen (of zielig hoeft te kijken) kreeg ik al een paar keer hulp geboden bij de metro of het maken van een foto.
Donderdag heel vroeg op want ´s ochtends alweer met het vliegtuig naar Costa Rica. In Costa Rica is het redelijk weer, een lekker temperatuurtje, bewolking en wat wind waardoor ik totaal geen last heb van de hitte! Om deze reden helaas ook nog geen gebruik kunnen maken van het zwembad bij het hotel. Vandaag (vrijdag) ´s ochtends lekker gerelaxed in het hotel en vanmiddag ben ik naar downtown San Jose gegaan. Hier heeft een Costa Ricaan me vanmiddag een rondleiding gegeven en heb ik een museum over pre-Colombiaans goud en de Costa Ricaanse munt bezocht, erg interessant. Ook al hoorde ik in Nederland van veel mensen dat San Jose erg tegen valt, heb ik het er vanmiddag erg naar m´n zin gehad. Het ziet er trouwens echt net zo uit als op de tv! (bijv. Grenzeloos verliefd) Wat hier in Costa Rica wel opvallend is, is de beveiliging. Huizen in de buurt van het hotel zijn allemaal omheind en bij ´prive clubs´ en gebouwen staan bewakers, net als bij ons hotel (het zal je baan maar zijn, de hele dag de voordeur op en van slot moet doen..). Ook zie je op straat heel veel politie, incl kogelvrije vesten. Hier tegenover staat de beveiliging van bussen, het geld van de buschauffeur ligt namelijk gewoon open en bloot in het midden van de bus! (En dat is heel wat als iedereen contant moet betalen..)
Morgenochtend op naar Mexico, waar ik me bij de groepsreis van Sawadee ga voegen. De gemiddelde reiziger zal daar zo´n 2.5 keer ouder zijn dan ik, maar toch heb ik er best zin in om weer onder de mensen te zijn!

Ik had jullie graag al wat foto´s willen laten zien, maar helaas zit m´n internet op dit moment niet helemaal mee (hopelijk is dat niet voor stereotype voor heel Latijns Amerika) en kan óf de internetverbinding het niet aan óf is de usb-poort kapot... Dus die houden jullie nog tegoed!

En, voordat ik het vergeet.. iedereen bedankt voor de leuke reacties op m´n vorige blog! :)

Groetjes uit Costa Rica!

  • 19 Februari 2011 - 06:36

    Margot Reinders:

    Hallo Ilona,

    Het klinkt alsof je al erg veel hebt gezien in één week, hartstikke leuk en San José lijkt me ook best spannend ivm al die bewaking.
    Heel veel plezier in Mexico en hopelijk zijn de andere groepsreizigers ondanks hun leeftijd wel heel gezellig. Geniet ervan en tot de volgende blog :)

    Liefs,
    Margot

  • 19 Februari 2011 - 09:04

    Rianne:

    Een paar dagen onderweg en nu al zoveel gezien en van de kou naar de hitte, leuk hoor :)

  • 19 Februari 2011 - 10:41

    Wendy:

    Hey Ilona,

    Ik lees net je bericht.
    Dat klinkt echt super!!! Ik hoop dat de rest van je reis net zo leuk wordt!
    Heel veel plezier;)

    X

  • 19 Februari 2011 - 13:51

    Petra En Mannen:

    Hoi Ilona,

    Wat een leuk verhaal van je. We zien je al helemaal lopen langs de Hudson in het zonnetje. Geniet er lekker van.
    Goede reis naar Mexico. We kijken uit naar je volgende reisverhaal.

    Groetjes, Petra en mannen

  • 19 Februari 2011 - 15:15

    Erica En Aanhang:

    leuk verslag. Je hebt in die korte tijd al een hoop cultuur verschillen gezien.
    Geniet in Mexico.

  • 19 Februari 2011 - 16:06

    Kirsten:

    Hi Ilona!

    Veel gezien al in korte tijd, heel leuk! Leuk dat een local je San Jose heeft laten zien! Bizar die beveiliging daar zeg...en dan idd zo een verschil met de bus.
    Bij mij begint het nu ook heel erg te kriebelen...nog ruim een week!

    Veel plezier met de groepsreis, geniet!

    X Kirsten

  • 19 Februari 2011 - 17:10

    Anja En Fam. :

    Lieve Ilona!
    Fijn om iets van je te vernemen!
    Dank voor je lange verhaal!
    Hier is het ook HEEL koud, nou ja, zo voelt het...
    Ik heb je verhaal via de telefoon voorgelezen aan opa en oma (zelf geen internet en geen idee van de mogelijkheden..) en die waren daar erg blij mee. Ik moest je van hen de groeten doen..Bij deze: de groeten van opa en oma! En: het gaat best goed met oma..(naar omstandigheden).

    Fijne tijd in Mexico..,en verder..
    Liefs, tante Anja

  • 19 Februari 2011 - 19:26

    Dirk :

    Heb de shorts al voor mij en Cees gevonden waar we het over hadden tijdens het bowlen ??? :P

    xx Dirk

  • 19 Februari 2011 - 19:30

    Judith:

    Heeey Iloontje!!
    Jij vermaakt je geloof ik wel;) Gelukkig zijn je vluchten soepel gegaan!!

    Ik ben wel benieuwd naar je foto's dus hopelijk heb je straks een betere verbinding!
    Hoor wel of je reisleiding leuk is:P

    Xx

  • 20 Februari 2011 - 18:24

    Perry En Ans:

    dank voor je leuke blog super dat je al zoveel cultuur hebt kunnen zien en meemaken veel plezier met je reisgroep de komende 30 dagen groeten uit gouda
    dag, dag, P en A.

  • 21 Februari 2011 - 10:13

    Tera:

    Onee, liters chocomel van Starbucks. Poor you! Veel plezier weer, wijffie!

  • 06 Maart 2011 - 10:04

    Elmar:

    Leuk verhaal heb je er weer van gemaakt! Ziet er gaaf uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Josecito

Ilona

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 11968
Totaal aantal bezoekers 36293

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 16 Juli 2014

Australië en Maleisië!! :)

14 Februari 2011 - 18 Juni 2011

Latinoamérica

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: